HomeŘešení pro vásOdborné dovednostiOstatní5 chyb, kterým se vyhnout při výběr ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Diskuse - 5 chyb, kterým se vyhnout při výběru finančního poradce

7.12.2010 12:40 | Ivo
Pokud bude finanční poradce přemýšlet jako já, nepotřebuji ho. Osobně by jsem chtěl mít finančního poradce, který to s penězi umí lépe než já, aby mi je pomohl rozmnožit.
13.12.2010 14:04 | Waliczek David
Re: RE: Ivo
Dobrý den, pane Ivo, děkujeme za komentář k článku. Máte naprostou pravdu, že pokud je na tom poradce se svými odbornými znalostmi stejně jako klient, je tu něco špatně.
Tvrzením, že "poradce by měl přemýšlet podobně jako vy" jsme chtěli říct spíše něco jiného: je důležité, aby mezi vámi panovalo podobné naladění. Vysvětlím: pokud chcete, aby s vámi poradce pravidelně komunikoval, pak hledejte takového, který také považuje pravidelnou komunikaci za důležitou součást poradenské praxe. Pokud chcete vědět, proč vám poradce doporučuje podílový fond XY nebo pojištění YZ, hledejte takového, který má vypracované analýzy k daným oblastem a je ochoten Vám je kdykoliv předložit. A pokud je pro vás důležitá upřímnost a "otevřená hra", pak asi budete chtít spolupracovat s poradcem, který netají svou poplatkovou strukturu a je připraven Vám ji kdykoliv ukázat.
"Podobné uvažování" a podobný pohled na úlohu finančního poradce je totiž základem úspěšné spolupráce a dává "zelenou" důvěře, která v takovém vztahu nezbytná.
8.12.2010 05:03 | Sáblík David
První schůzka
Nesouhlasím s prvním bodem, kdy po první schůzce, by měl poradce o mé finanční situaci vědět vše. S tím u mě nepochodí, protože na první schůzce jsme pro sebe navzájem cizí lidé a teprve se ten vzájemný vztah (možná) bude rozvíjet. Po první schůzce je dobré si říct o další schůzku, pokud mě poradce přesvědčil jako osoba, která financím rozumí a mluví "stejnou" řečí jako já. Ve finále je totiž úplně jedno, pro kterou spol. poradce pracuje, protože klient má své potřeby/přání a poradce by mu je měl splnit -> jde tedy o charakter člověka jako takového.
Vždyť jde o dlouhodobé strategie, a proto musíme být pečliví, koho si vybereme.
Takto přistupuji ke svým klientům i já sám a je třeba si říct, že to funguje, pokud chcete vybudovat dlouhodobý vztah s klientem. :-)
13.12.2010 14:15 | Waliczek David
Re: První schůzka
Dobrý den, pane Sáblíku, děkujeme za Váš komentář k článku. Přesně jak píšete, první schůzka je o setkání dvou lidí, kteří se dosud neznají a to může být pro klienta překážkou do té míry, že se bude zdráhat některé citlivé informace ohledně svých financí sdělit. To je pochopitelné, poradce by jen měl klientovi vysvětlit, že v takovém případě nemůže vypracovat finanční řešení, které odpovídá opravdu reálné situaci klienta.
Nicméně, sdělení všech podstatných finančních informací je nezbytné pro vypracování relevantního plánu. V naší poradenské praxi úspěšně využíváme model, který tyto informace umožňuje na první schůzce (a za 45 minut) získat a klienti nemají problém nám potřebné informace sdělit. Na druhé schůzce tak už může poradce prezentovat finanční plán. Tím se šetří čas na obou stranách, přitom při dosažení opovídajícího výstupu pro klienta.
 
© 2006 - 2023 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data