Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

3 doporučení pro situaci, kdy na klienta Finanční Mapa nefunguje!

Zhruba v 1 případě z 20 se Vám stane, že Finanční Mapa nebude fungovat. Klient se s Vámi nebude chtít bavit o svých hodnotách. Jak se v takové situaci zachovat? Co dělat? To se dozvíte v našem dnešním tipu.

Dodržujte osvědčený postup rozhovoru. I když se s Vámi klient na začátku nechce bavit o tom, čím jsou pro něj důležité peníze, trvejte důsledně na zodpovězení této klíčové otázky. Lékař má také osvědčený postup otázek a procedur pro stanovení diagnózy. A na tomto postupu trvá. Buďte tedy také lékařem. Trvejte důsledně na začátku rozhovoru na zodpovězení otázky „Čím jsou pro Vás důležité peníze?“
 
Trvejte na svém! Může se Vám stát, že i když důsledně zopakujete klíčovou otázku z předchozího odstavce, klient opět nebude chtít odpovídat. To už může být známka toho, že od Vás žádnou radu nechce. Možná mu stačí, když mu poskytnete informace a on si Vámi doporučený produkt koupí někde jinde. Pokud Vám klient stojí za to, zkuste následující obměnu klíčové otázky: „Co pro Vás tedy peníze znamenají?“
 
Řekněte „Děkuji“ a ukončete schůzku! Pokud ani na Váš druhý pokus klient nechce odpovídat, ukončete rozhovor. Řekněte klientovi, že lékař také nemůže ordinovat, když nemá podstatné informace od svého pacienta. Řekněte mu, že bez informací nemůžete poskytnout kvalitní služby finančního poradenství. Nabídněte mu namísto komplexního poradenství pouze radu v jedné konkrétní situaci, která ho zajímá. Ale nic více.
 
Umět rozpoznat, na koho nelze aplikovat model komplexního poradenství je velmi důležité. Uvědomte si, že pokud se v nějakém vztahu s klientem trápíte již na začátku, je poměrně malá šance na skutečně kvalitní dlouhodobý vztah. Poradenský i osobní. Identifikací klienta, který Vás ve skutečnosti nechce jako poradce, se vyhnete dalšímu trápení.
 
Hezký den
 
Vladimír Fichtner
 

 

© KFP, 2006. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data