Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

10 + 1 rada, jak být okouzlujícím finančním poradcem

Tam někde venku je člověk, který by mohl být vaším klientem. Krouží kolem něj ale spousta dalších poradců. Chcete, aby si vybral právě vás?

Abyste zvítězili a klienta získali, musíte se odlišit od ostatních. Musíte vždycky udělat jeden krok navíc. Musíte být výjimeční a svého klienta okouzlit. Dnes vám přinášíme 11 tipů, jak to dokázat a stát se okouzlujícím finančním poradcem.

1. Začněte u sebe
Ze všeho nejdříve si „ukliďte před vlastním prahem“. Těžko okouzlíte svého klienta, pokud vás zatěžují vlastní problémy. Vztah, finance, zdraví, rodina, práce - máte problémy v některé z těchto oblastí? Vyřešte je. Dobře se o sebe starejte a vaši klienti to vycítí.

2. Cvičte
Pohyb zvyšuje úroveň vaší energie a díky vyplaveným endorfinům se budete cítit pozitivně. Taky nezapomínejte trénovat úsměv. Všichni přece máme rádi společnost usměvavých lidi;-)

3. Oblékejte se odpovídajícím způsobem
Pokud se cítíte dobře v tom, co máte na sobě, jste sebejistější a ostatní se vedle vás cítí lépe. Snažte se své oblečení přizpůsobit svým klientům – budou vás brát jako sobě rovného a snadněji s nimi vytvoříte spojení.

4. Podáním ruky všechno začíná (nebo končí)
Správné podání ruky, dobrý oční kontakt a úsměv – to jsou vaše 3 nejdůležitější zbraně pro vytvoření perfektního prvního dojmu. Rovněž se snažte zapamatovat jméno člověka, se kterým jste se právě seznámili. Pokud jej později v rozhovoru použijete, potěší ho, že se o něj opravdu zajímáte.

5. Upřímně se zajímejte
Čím lépe poznáte svého klienta, o to víc bude vaše navrhnuté řešení odpovídat jeho skutečným potřebám. A o to větší je pravděpodobnost, že jej bude chtít. Hodně finančních poradců hned začne mluvit příliš o sobě a svých produktech. To je velká příležitost pro vás – můžete se odlišit jako někdo, kdo se o klienta opravdu zajímá.

6. Chvalte
Pokud chcete být důvěryhodní, snažte se o lidech mluvit pouze v tom nejlepším. Kdykoliv je to možné, chvalte. Pokud vám někdo ukřivdil, nemluvte o tom: bude to vypovídat o vaší silné osobnosti.

7. Budujte svou osobní značku na internetu
Kdo není na internetu, jako by nebyl - klišé, ale 100% pravdivé. Jak se prezentujete na internetu? Máte své webové stránky? Píšete vlastní blog? A co profily na LinkedIn a Facebooku, máte? V komunikaci na internetu platí 2 zásady: snažte se být osobní a zajímaví. 

8. Vzdělávejte své klienty
Abyste mohli vzdělávat, musíte být sami v obraze. Čtěte, sledujte informace z oboru, choďte na kurzy a školení. Udělejte si z finančního poradenství svou vášeň. 

9. Myslete na blízké svých klientů
Nebojte se klientovi říct, že jste připraveni pomoct i jeho blízkým. Zorganizujte pro vaše klienty a jejich partnery nebo přátele nějakou zajímavou akci: košt vín ve sklípku, jízdy s Porsche na letišti nebo s nimi sehrajte finanční simulaci, díky které se naučí lépe se starat o peníze.  Podobnými akcemi jednak posilujete vztah se stávajícími klienty a zároveň je to způsob, jak získat nové klienty. 

10. Mluvte na rovinu
Důvěra se buduje upřímností. Pokud něco nevíte, řekněte „Nevím, ale zjistím vám to“. Lidé vás budou respektovat za to, že si nevymýšlíte.

11. Nikdy nejezte sami
Poslední rada vychází ze stejnojmenné knihy K. Ferrazziho Nikdy nejez sám.  Vztahy s vašimi klienty jsou vaším největším kapitálem. Snažte se najít čas na kávu, oběd nebo večeři s klienty, kolegy, přáteli, známými. Nikdy nevíte, k jaké příležitosti vás mohou vaše vztahy dovést.

Zářícím úsměvem a lesklým oblekem už dnes klienta neokouzlíte. To, co vás odliší, je opravdová snaha pomoct. Vaše profese vám dává jedinečnou možnost pomáhat lidem a přinášet jim řešení, která mohou zlepšit jejich život. Pokud se s tímto posláním budete každý den probouzet, úspěch vás nemine.

David Waliczek

© KFP, 2012. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data