Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Překvapivě jednoduchý způsob, jak získávat více doporučení

V dnešním tipu se dozvíte, jak můžete pomocí jediné věty znásobit počet doporučení (nejen) na bonitní klienty...

Ať už jste finanční poradce, bankéř, manažer skupiny nebo majitel poradenské firmy, dobře víte, co je nejzaručenějším zdrojem nových klientů.

Jsou to doporučení od stávajících klientů.

Jenže… Stejně tak moc dobře víte, jak těžké je taková doporučení získávat.

Způsobů získávání doporučení je spousta: od těch velmi účinných až k těm, která vůbec nezabírají (nebo dokonce klienty od doporučování odrazují). Ať už ve své praxi používáte jakýkoliv způsob; získat nový kontakt je dřina. 

Proto vám naše dnešní rada, jak získávat více doporučení, může přijít na hlavu postavená. Nicméně; funguje. Máme to vyzkoušeno.  Jak tato rada zní? Začněte svým klientům říkat následující větu:

„Nové klienty přijímáme pouze na doporučení.“

Může se vám to zdát jako nesmysl. Nechceme tím ale říct, že byste měli odmítat ty, kteří k vám přicházejí bez doporučení. Smysl té věty je jiný.

Pokud to vašim potenciálním klientům uděláte trochu těžší, aby se k vám dostali, budete se profilovat jako exkluzivní a vyhledávaný poradce - a to může zvýšit poptávku po vašich službách.

Pokud bychom sami nevyzkoušeli, že to funguje, neradili bychom vám to. Nicméně, tento přístup se nám velmi osvědčil v rámci naší vlastní poradenské praxe ve společnosti Fichtner s.r.o.

A posunuli jsme to ještě dál: na rovinu jsme určili podmínky, které musí zájemce splňovat, aby se stal našim klientem (např. min. čistý příjem 50 000 Kč měsíčně v domácnosti). Má to dvě velké výhody.

Jednak se vám hlásí pouze vaši ideální klienti – takoví, na jaké se zaměřujete a jaké chcete obsluhovat.

Za druhé, vaši klienti vidí, že se specializujete na určitou skupinu klientů (v případě společnosti Fichtner s.r.o. na vysoce bonitní klienty s čistým měsíčním příjmem v domácnosti ve výši 50 – 150 000 Kč ze sektorů jako IT nebo telekomunikace). Vnímají vás proto jako někoho, kdo rozumí jejich potřebám, protože se na tyto klienty specializuje a každodenně s nimi pracuje. 

Je to docela jednoduché: stačí jen jasně říct, koho chcete obsluhovat  - a klienti si už vás sami najdou.

Ale pozor, doporučení si musíte zasloužit! Je nezbytné, abyste neustále odváděli skvělou práci, poskytovali prvotřídní komplexní finanční poradenství, které opravdu řeší potřeby klientů. Musíte mít opravdovou snahu klientům pomáhat. A samozřejmě musíte mít špičkové odborné znalosti. Jen tak vás budou vaši klienti doporučovat dál. Ať už používáte jakýkoliv referenční systém. 

Hezký den,

David Waliczek

© KFP, 2012. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data