Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

5 typů klientů: Jak rozpoznat klienty, kteří vám zajistí dlouhodobou prosperitu

Jak poznáte ideálního klienta? Jaké má vlastnosti a jak se chová? Možná vás překvapí, že takový klient nemusí mít nutně jen ty nejvyšší příjmy nebo největší majetek.

Každý správný finanční poradce sní o dni, kdy ho budou klienti vyhledávat sami. Až nebude již muset své služby a finanční poradenství aktivně nabízet a stále složitě akvírovat nové klienty. Pokud se tohoto vysněného dne chcete dočkat co nejdříve, začněte si sami pečlivě vybírat vhodné klienty.

Následující definice a charakteristiky 5 typů klientů vám pomohou efektivněji budovat vaši poradenskou praxi.

Typ č. 1: Skvělý klient


„Skvělí klienti“ chtějí, aby bylo o jejich finanční řešení zodpovědně postaráno. Sami jsou úspěšní ve své vlastní profesi a respektují profesionály z jiných oborů. Finanční poradce je pro ně jako rodinný lékař, naprosto nezkresleně mu popíší svoji situaci, tak aby jim mohl co nejlépe pomoci.

Právě těmto klientům byste se měli primárně věnovat a budovat s nimi skutečně silné profesionální i osobní vztahy.  Pokud budou tito klienti s vámi spokojeni, doporučí vás svým známým, kteří pro vás budou stejně dobrými klienty.

Typ č. 2: Klient, kterému stojí za to pomoci


Někteří klienti to myslí s finančním poradenstvím skutečně vážně, ale někdy nemají sílu věci dotahovat do konce. Potřebují někoho, kdo jim pomůže. Možná jste již někdy drželi dietu nebo jste se rozhodli cvičit každý den. Potom víte, jak příjemné je najít někoho, kdo vám s vaším předsevzetím pomůže. Potřebují v životě někoho, kdo jim dodá kuráž a odvahu. Odvahu pro uskutečnění kroků, o kterých oni sami ví, že jsou pro ně správné.

Typ č. 3: Spolupráce s ním je příjemná, ale nehodí se pro finanční poradenství


Tito klienti se řídí heslem „carpe diem“ (= užívej si každý den). Všichni takové lidi známe. Milují společnost a také utrácení peněz. Bohužel se nestávají dobrými klienty, protože jsou nedůslední ve svých rozhodnutích a nemají pevnou vůli. Kdyby uměli tak dobře spořit, jako hledat výmluvy („Žijeme jenom jednou,“ „Do hrobu si peníze nevezmu“ apod.), mohli by být velmi bohatí.

Klienti typu 3 se ještě mohou „probudit.“ Ve chvíli, kdy jim je okolo 50 let a oni si uvědomí, že zanedlouho už nebudou moci vydělávat. Otázkou je, zda i vy budete chtít tak dlouho čekat. S těmito klienty pracujte tak, jako doposud. Reagujte na jejich potřeby.

Typ č. 4: Využívají vás pro získávání informací


Lidé tohoto typu si svá finanční řešení spravují sami. A baví je to. Finanční poradce využívají pouze k tomu, aby získali informace o nejvýhodnějších investicích a nejlevnějších pojistkách.

Poznáte je např. podle otázek typu „Řekněte mi, co nabízíte“ nebo „Tady je moje situace. Co byste mi doporučil?“

Typ č. 5: Nevěří nikomu na světě


Lidé tohoto typu vám nikdy neuvěří, že máte dostatečné znalosti na to pomoci jim s jejich finančními řešeními. Ani to nezkoušejte. Raději ani s nimi pro finanční poradenství neztrácejte svůj drahocenný čas.

Zaměřte se na klienty typu č. 1 a 2. Klienti typu 3, 4 a 5 nejsou pro finanční poradenství optimální, do budoucna by se mohli stát jen zdrojem problémů a vašich frustrací.
S těmito klienty proto neztrácejte čas a pracujte s nimi tak jako doposud:
reagujte pouze na jejich potřeby.


© KFP, 2013. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data