HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiAkvizice a první schůzka5 způsobů, jak přimět vaše klienty, ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

5 způsobů, jak přimět vaše klienty, aby vás doporučovali

V dnešním světě už obchodníci nejsou těmi nejlepšími prodejci. Těmi jsou nadšení klienti, kteří pějí chválu na vaše služby všude, kam přijdou.

Takoví klienti vám dokážou přivádět potenciální zákazníky od konkurence a šířením vašeho dobrého jména přispívat k růstu vašeho byznysu.

Osobní doporučení bude mít vždy větší účinek na zákaznické chování než tradiční marketing. Zákazníci se raději řídí doporučením od známého než od cizince na internetu, v televizi nebo rádiu, který se jim snaží něco prodat.

Zde je pět pravidel, kterými byste se měli řídit, pokud chcete, aby vás klienti doporučovali:

1. Dejte klientům důvod, aby vás doporučovali

Ze všeho nejdříve se musíte postarat o to, aby vás klienti chtěli doporučovat. Musíte jim poskytnout tu nejlepší službu, doporučit nejlepší produkty, dát jim pocítit výjimečnou zákaznickou péči, upevňovat s nimi osobní vztah a neustále překonávat jejich očekávání. To vše vede k tomu, že vaši klienti s vámi budou spokojeni, budou vám důvěřovat a budou mít potřebu vám vaši pomoc nějak oplatit.

2. Požádejte klienty o doporučení tím správným způsobem

Jakmile odvádíte skvělou práci, můžete si říct o doporučení. Jak na to?

Je dobré se zmínit o možnosti doporučení už na samotném začátku vztahu. Podvědomě tak klienty připravujete na okamžik, kdy je o doporučení požádáte. Jakmile pak odvedete dobrou práci, získáte si důvěru a váš klient je s vaší službou spokojený, zdvořile se zeptejte, jestli zná někoho, kdo by vaše služby také mohl potřebovat.

Když žádáte o doporučení, snažte se zaměřit na problémy, které jste klientovi pomohli vyřešit a zeptejte se: „Znáte někoho, kdo řeší podobný problém jako vy a mohl/a bych mu s ním také pomoct?“

3. Problémy zákazníků vyřešte co nejrychleji

Jakmile se objeví nějaká chyba nebo problém, ze všeho nejdříve se omluvte. Poté pracujte na co nejrychlejším vyřešení tohoto problému a případně klienta průběžně informujte o průběhu.

Na vyrovnání jedné negativní zkušenosti je potřeba 12 pozitivních. Pokud problém nevyřešíte dostatečně rychle, může trvat velmi dlouho, než tento vztah napravíte.

4. Využívejte sociální média pro získávání doporučení

Lidé důvěřují přátelům a známým více, než jakémukoliv jinému zdroji informací. To je důvod, proč byste měli sociální sítě jako Facebook nebo LinkedIn určitě zařadit mezi své akviziční kanály.

Doporučení, které váš klient uvede např. na vašem LinkedIn profilu, se stává trvalým písemným hodnocením vašich služeb a vaši klienti tak vlastně plní funkci obchodníků, kteří bezplatně prodávají vaši službu za vás.

5. Nezapomínejte za každé doporučení poděkovat

Vždy vyjádřete vděk za to, když vám klient pošle nového zákazníka. Je pravda, že zákazníci, kteří vás doporučí, nečekají na odměnu, nicméně ocenění potěší každého. Pošlete ručně psaný dopis s krátkým poděkováním, zavolejte klientovi a poděkujte nebo jej na oplátku také někomu doporučte. Tím si zajistíte, že klient bude s doporučováním pokračovat.

Zdroj: www.clientheartbeat.com, přeložil David Waliczek


P.S. Od října chystáme další kurz na přípravu ke zkouškám €FA. Pokud chcete získat slevu 5 000 Kč ze standardní ceny kurzu, přihlaste se do 31. 8. na www.InvestElita.cz.

© KFP, 2014. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data