HomeŘešení pro vásOdborné dovednostiInvesticeZ deníku amerického realitního agen ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Z deníku amerického realitního agenta v Česku I. - Jak jsem šlápl na kuří oko českým realitkám

Přečtěte si zážitky našeho kolegy, který po dlouhá léta pracoval v Americe a před časem se vrátil zpět do ČR. Tomu, co zažívá v českém realitním byznyse, se nestačí divit.

Povolání realitního agenta existuje v USA už desítky let a jeho služeb je tam využíváno stejně běžně jako u nás třeba zubaře. Vím to, protože sám jsem jej 5 let na Floridě dělal.

V Americe platí, že cca 90 % lidí si pro nákup nemovitosti najímá svého agenta. Ten jej pak při nákupu zastupuje. Že to má své výhody asi nemusím zdůrazňovat. Proč by jinak měla tato profese v Americe tak dlouhou tradici?

Realitní agent se dokonale vyzná ve všem, co souvisí s nemovitostmi. Má přehled o cenách v dané oblasti, ví, co se za kolik prodává. A je schopný vyjednat tu nejlepší (tzn. nejnižší) cenu pro svého klienta. Protože má standardizované postupy, není pro něj problém do týdne nalézt nemovitost a do měsíce se může klient stěhovat. Ví, co všechno je třeba zařídit a většinou také všechno za klienta zařizuje.

Agent je navíc díky síti kontaktů klientovi schopen zpostředkovat odbornou pomoc i v dalších souvisejících oblastech: v právních záležitostech, zdanění, zajištění nejvýhodnější hypotéky atd. A z čeho je placený? Zastupující prodávajícího (realitka) se s ním podělí o provizi, kterou za prodej nemovitosti inkasuje.

Jaké výhody z toho plynou pro klienta, je zřejmé. Kupující nemá noční můry z toho, jestli náhodou na něco nezapomněl a nebo jestli se po majitelích realitky po zaplacení statisícové zálohy neslehne zem a jediné, co mu zbude, budou oči pro pláč.

Jak je to s realitními agenty v České republice? Jsou tu, ale je jich málo. Realitní kanceláře si úpěnlivě hájí svůj realitní „píseček“ a nechtějí s nimi vyjednávat: agenti se v zájmu klienta totiž snaží vyjednat co nejnižší cenu, což pak znamená nižší provizi pro realitku. Mé zkušenosti z posledních dní tento smutný stav potvrzují...

Při prověřování nabídek nemovitostí jsem se dovolal i do několika realitek. A celkem v 5 realitkách se mi stalo, že když jsem se představil jako agent zastupující klienta, odmítli se se mnou dále bavit. Proč? Nechtějí se dělit o provizi. Než aby prodali nemovitost mému klientovi dnes s tím, že by se se mnou podělili o provizi „fifty fifty“, nechají raději svého klienta třeba ještě další 3 měsíce čekat, jen aby prodali někomu, s kým se dělit nemusí a shrábnou celou provizi. Na prvním místě nemají zájmy svého klienta, ale hlavně ty své.

Jako realitní agent šlapu českým realitkám na „kuří oko“. Nějaký čas si jej možná budou ještě úzkostlivě chránit. Ale jen do té doby, než si lidé v České republice, stejně jako v USA, uvědomí opravdový význam a přínos realitních agentů. Pak budou mít v realitkách podobných telefonátů jako byl ten můj, čím dál tím víc...

A co vy, už máte realitního agenta?

Danny Hochmann

Realitní divize Fichtner s.r.o

(zpracoval David Waliczek)

© KFP, 2009. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data