HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatníSilná pouta vznikají v těžkých dobá ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Silná pouta vznikají v těžkých dobách

O spokojenost našich klientů je třeba dbát i v době, kdy hodnota jejich investic klesá. Co bychom právě v této době měli pro své klienty udělat?

 

Silná pouta vznikají v těžkých dobách

V těžkých časech se tříbí charakter a upevňují vztahy. Určitě si vzpomenete na ty, kteří Vás navštívili, když jste leželi v nemocnici.  Šéf, kterého propustí z práce, zase pozná, kdo se s ním bavil jen proto, že to byl jeho nadřízený a kdo proto, jaký je to člověk. Kamaráda poznáte, až když je Vám opravdu těžko. Stejně tak dobrého poradce klient pozná podle toho, že s ním zůstává i v dobách, kdy se zrovna nedaří.

1. Nemyslete si, že Vaši klienti nemají strach.

Mají, jen vám to nedají najevo.

Když vám klienti nevolají, neznamená to, že nemají obavy. Nespoléhejte na to. Obav jsou plné noviny.

Co chcete od vašeho klienta? Aby vás vnímal jako svého poradce. A jako svého poradce vás bude vnímat tehdy, když se tak budete chovat. Buďte proto proaktivní, pošlete email, těm nejdůležitějším zavolejte a pokud mají potřebu se sejít, nabídněte schůzku. A buďte první, kdo se jim ozve!

2. Ujistěte klienta, že jeho cíle nejsou ohroženy.

Znovu vašemu klientovi připomeňte, že ke svým cílům směřuje prostřednictvím dlouhodobých investic, které nejsou krátkodobými výkyvy na trzích ohroženy. Argumentujte prostřednictvím cílů. V poradenství je to jednoduché, protože finanční řešení, která jste vašemu klientovi doporučili, vycházejí právě z jeho cílů.

3. Motivujte klienta na slevy a sezónní výprodeje na kapitálových trzích.

Využijte současné situace na kapitálových trzích. Zavolejte klientům, kteří ještě nezainvestovali či nezačali pravidelně investovat a informujte je o tom, že dnešní situace je pro začátek investování výhodnější, než byla před půl rokem.

Poradenství je o vztahu. V těžkých časech jej posilte. Je to skvělá přiležitost, jak být ještě víc viděn a upevnit vztah s klientem. Takový klient pak na oslovení jiného, konkurenčního poradce reaguje přesně tak, jak si přejete: „Já už svého poradce mám.“

V lehkých časech s klientem mluví každý. Volá mu: „Uzavřete si tento produkt, vydělává 10 % za měsíc.“ V lehkých časech je jednoduché radit, člověk ani nemusí být poradce. Chleba se láme v těžkých dobách. Právě v těžkých časech se projeví největší přínos poradenství. A v takovém okamžiku může poradce velmi dramaticky zlepšit své obchody.

Vyberte svých 20 klíčových, nejdůležitějších klientů. Zvedněte telefon a zavolejte jim. Zeptejte se jich: „Jaké otázky nebo obavy máte ohledně aktuální situace na kapitálových trzích?“ Domluvte si s nimi schůzku, proberte s nimi aktuální situaci. Protože když to neuděláte Vy, možná to udělá někdo od konkurence.

Můžete klienta přivést, anebo od Vás může klient odejít. Pro kterou variantu se rozhodnete?

Vladimír Fichtner, David Waliczek

 

 

© KFP, 2008. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data