HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatní5 rad pro překonání bloku odpovědno ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

5 rad pro překonání bloku odpovědnosti vůči klientům

Trápí vás obavy z toho, abyste svého klienta nepoškodili? Ve finančním poradenství jsou tyto obavy velmi časté a čas od času jim podléhají i ostřílení profesionálové. Dnes vám přinášíme 5 rad, jak si s takovými obavami poradit.

 

5 rad pro překonání bloku odpovědnosti vůči klientům

Každý profesionál, který ve svém oboru začíná, má obavu. Obavu z toho, aby klienta nepoškodil. Díky své nezkušenosti. Díky nedostatečné praxi. Nebo třeba jen díky tomu, že něco, co se učil, opomene. Stejnou obavu mají advokáti, lékaři i finanční poradci nebo bankéři. Dnes vám nabízíme 5 tipů, jak si s takovými obavami poradit.

 
1. Dodržujte osvědčené postupy. Čím méně máte zkušeností, tím více využívejte standardů. V případě poradenství první schůzku udělejte přesně podle finanční mapy. U prezentace plánu nic nevymýšlejte, jděte krok za krokem podle manuálu. A klidně při rozhovoru s klienty využijte i taháky.

2. Používejte selský rozum. Až posbíráte od klienta informace o jeho cílech a zdrojích, načrtněte si nejprve „plán v tužce“ s pomocí selského rozumu a až potom zpracujte řešení pro klienta v softwaru. Selské přemýšlení o tom, kolik majetku a cshflow bude zhruba potřeba na ten který klientův cíl, Vám ušetří rozpaky před klientem ve chvíli, kdy se na něco z plánu zeptá.

3. Ptejte se klienta. Dobře mu naslouchejte a vnímejte ho. Věci, které Vám řekne, už možná nikdy nezopakuje. A především nikdy nic nepředpokládejte. Jděte především do prvního rozhovoru s klientem s čistou hlavou a neodpovídejte si předem na některé otázky za klienta. Většinou si totiž – i díky nezkušenosti – odpovíte špatně. A pak klientovi připravíte i špatné řešení.
 
4. Dotahujte vše do konce. Poradit, jaké léky má klient brát, nestačí. Je potřeba napsat recept, a při příští návštěvě se pacienta zeptat, jestli léky pravidelně užívá. A pokud ne, trvat na svých doporučeních. Jinak by mohl pacient „zemřít.“ Ve finančním poradenství je to stejné. Vaše doporučení jasně formulujte a neustále připomínejte. Dokud se jimi klient nezačne řídit.
 
5. Nestyďte se, že něco nevíte. Právě naopak. Naučte se říkat „Nevím, ale zjistím Vám to.“ Každý soudný člověk si uvědomuje, že nemůžete vědět vše úplně o všem. Především v tak dynamickém oboru jako jsou finance. Proto toho využijte ve svůj prospěch. Čas, který získáte, využijte ke studiu, konzultaci, ověření si Vašeho doporučení.
 
Nebojte se své odpovědnosti. Vždyť právě díky Vám se lidé mohou přiblížit ke své finanční nezávislosti.
 
Hodně štěstí
 
Vladimír Fichtner

© KFP, 2008. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data