HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatní10 návyků osobní produktivity, kter ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

10 návyků osobní produktivity, které změní váš život

Trápí Vás zavalený stůl, přetékající emailová schránka a seznamy úkolů, které neustále odsouváte? Řešení je na obzoru…
Související

Četli jste knihu 7 návyků skutečně efektivních lidí od S. Coveyho? Nebo jste slyšeli o systému Mít vše hotovo (GTD) z dílny Davida Allena? Pak asi víte, že se v obou případech jedná o velmi propracované systémy osobní produktivity.

Jejich propracovanost je však zároveň jejich největší nevýhodou: místo práce se člověk více věnuje udržování samotného systému. Komplexnost těchto systémů může někoho po čase odradit. Vy ale hledáte jednoduchý a přitom účinný systém. V takovém případě se seznamte se ZTD!

Systém ZTD (v angličtině Zen To Done) představuje sadu 10 návyků, které vám pomohou dostat věci pod kontrolu a zjednodušit si život. Jeho autorem je L. Babauta, který jej blíže popisuje ve své knize Zen a hotovo. Co je hlavní výhodou tohoto systému? Je to především velmi jednoduchá struktura, díky které netrávíte čas nastavováním a dodržováním složitého systému. Veškerou energii tak můžete věnovat samotné práci. Tady je výběr návyků, které ze systému ZTD stojí za zmínku především:
  • Třídění. O každé položce v příchozí poště (hlasové schránce atd.) se ihned rozhodněte, co s ní uděláte. Buď ji ihned vyřešte (pokud to trvá do 2 minut), vyhoďte, delegujte, archivujte nebo zařaďte do seznamu úkolů.
  • Plánování. Na začátku týdne si vypište tzv. „velké kameny“ – nejdůležitější úkoly týdne a naplánujte si je hned zkraje týdne. Každý den pak vytvořte seznam jednoho až 3 nejdůležitějších úkolů dne (což budou většinou velké kameny). Na těch začněte pracovat ze všeho nejdříve.
  • Vykonání. Snad nejdůležitější návyk. Soustřeďte se pouze na jeden úkol tak dlouho, jak je to možné. Pokud vás něco vyruší, zapište si to a vraťte se k práci na daném úkolu.
  • Revize. Své cíle revidujte na týdenní, měsíční a roční bázi. Všechny úkoly by měly vycházet z vašich ročních cílů a životních plánů (pokud zatím nemáte, nastavte si je).
  • Rutiny. Zaveďte a udržujte rutiny. Nastavte si seznam denních, týdenních a měsíčních rutin. Pozor: rutiny je jednoduché nastavit, už těžší je dodržovat. Vydržte aspoň 30 dní – tak vám přejdou „do krve“.
  • Najděte svou vášeň. Vyhledávejte práci, pro kterou se dokážete nadchnout. Práci, která vás opravdu baví, prostě neodložíte.
A nakonec důležitá rada: nesnažte se osvojit všechny návyky najednou. Řím také nebyl postaven přes noc a ani vám se nepodaří stát se produktivní osobností, která má vše pod kontrolou, ze dne na den. Soustřeďte se vždy na osvojení jednoho, max. 2 návyků v jednom okamžiku.  Až po úspěšném osvojení jednoho návyku přejděte k dalšímu.

Nejvyšší formou dokonalosti je jednoduchost. – Leonardo da Vinci

David Waliczek

© KFP, 2011. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data