HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatníZnáte svého ideálního klienta?
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Znáte svého ideálního klienta?

Finanční poradce by měl mít jasnou představu o tom, pro jaké klienty chce pracovat. Proč? Kromě lepších obchodních výsledků a (paradoxně) méně práce Vám taková spolupráce přináší větší radost…

Představte si následující situaci…

Rozhodli jste se, že si s rodinou uděláte výlet na Cvilín. Jenže si zapomenete mapu (nebo navigaci) a protože neznáte cestu, musíte vyzkoušet několik odboček, než k této rozhledně za Krnovem dorazíte.To vás bude stát projetý benzín, nervy a hladové děti. A podobně je to i v poradenství....

Pokud neznáte svůj cíl - svého ideálního klienta - radíte každému. To vás stojí hodně času, energie, starostí a přínos pro vás je často minimální.

Znát svého ideálního klienta se vyplatí
Ideální klient je takový, se kterým byste chtěli spolupracovat nejraději a který vám přináší největší přínos. Zaměření na takového klienta má pro vás několik výhod:

  • Snadno rozpoznáte nové potenciální klienty  - pokud víte, kdo je váš ideální klient, je pro vás snadnější jej vyhledávat a nacházet
  • Máte více doporučení  – každodenní prací s těmito klienty lépe rozumíte jejich potřebám a znáte jejich požadavky. Klienti jsou s vámi spokojeni a doporučují vás svým kolegům.
  • Za méně práce dostanete lepší výsledky. Paretovo pravidlo platí i v poradenství: 20 % vašich klientů vám přináší 80 % výsledků. Právě vaši ideální klienti vám přinášejí největší obchody – tím, že víte, kdo to je, můžete se soustředit na práci pouze pro ně.  
  • Práce vás baví, protože pracujete s lidmi, které jste si sami vybrali.
3 tipy, jak poznat ideálního klienta 
Záleží pouze na vás, podle jakých kritérií si určíte svého ideálního klienta. Čím konkrétnější, tím lépe. Tady je pár tipů, které vám pro určení vašeho ideálního klienta doporučujeme:
1. Klient je ve věku 20 – 50 let
2. Aktiva rodiny jsou ve výši 1 až 5 mil. Kč a měsíční příjem rodiny přesahuje 35 000 Kč
3. Příjmy rodiny jsou ze závislé činnosti

Jak by měla spolupráce s ideálním klientem vypadat?
  • Klient má sám zájem na spolupráci (udělá si čas, dodá požadované podklady, je otevřený, odpovídá přímo na dotazy atd.)
  • Řídí se vašimi doporučeními, důvěřuje vám, konzultuje s vámi konkurenční nabídky, bere vás jako profesionála v tom, co děláte 
  • Práce s takovým klientem vám přináší radost je efektivní a klientovi přináší lepší finanční řešení.
Neznamená to, že byste s ostatními klienty měli přestat spolupracovat. Stačí, když s nimi budete pracovat tak, jako doposud – jen reagovat na jejich potřeby. Maximální pozornost ale věnujte svým ideálním klientům.

A kdo je váš ideální klient?

© KFP, 2012. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data