HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatní7 strategií pro efektivní komunikac ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

7 strategií pro efektivní komunikaci v době zvýšené volatility

V poslední době procházejí akciové trhy obdobím zvýšené volatility. Jsou vaši klienti za této situace dostatečně informováni, nebo se jim potřebných informací od vás nedostává?

Jsou investoři, které nerozhodí pětiprocentní pokles za den, jiní znervózní i při mnohem menším poklesu. Zvolit správnou komunikaci v souvislosti s aktuální volatilitou na trzích je proto velmi těžké. Na jedné straně nechcete vyvolávat zbytečné obavy, na druhou stranu se chcete vyhnout tomu, aby si o vás klienti mysleli, že jim neposkytujete dostatek informací.

Tady je několik tipů, jak se vyhnout frustrovaným klientům v případě dalších korekcí na trhu:

1. Komunikujte jasně. Váš klient by od vás měl v případě zvýšené volatility slyšet některý z následujících komentářů:

a) Trhy jsou volatilní příliš, je potřeba změnit strategii.
b) Dosud nevíme, jestli je potřeba změnit rozložení portfolia, nicméně situaci sledujeme.
c) Strategie, kterou jsme nastavili, funguje i v případě volatilních trhů, takže ji není potřeba měnit.

2. Buďte první. Snažte se kontaktovat vaše klienty dříve, než oni kontaktují vás. Možná, že je pro vás v záplavě tolika informací těžké správně určit, kdy už je čas klienty kontaktovat, nicméně je potřeba zvolit takový přístup, abyste reagovali co nejúčinněji – viz další body.

3. Přiřazujte priority. Stanovte si, které klienty je potřeba informovat nejprve. Může se jednat o nejbonitnější klienty, nebo klienty, kteří jsou nejnáchylnější na poklesy na trzích. V tom vám může pomoci např. krátký dotazník, který klientům dáte vyplnit na začátku spolupráce.

4. Vytvořte jasnou zprávu. Ke každému scénáři v bodě 1 rozpracujete jasnou zprávu. Budete tak schopni jednoduše a rychle reagovat na případné otázky klientů.

5. Plánujte. Rozpracujte jednotlivé zprávy nyní; nečekejte na další propad na trzích. Budete klidnější, protože budete připraveni na jakékoliv varianty.

6. Automatizujte. Komunikujte s klienty hromadně pomocí emailu. Informujte je, že aktuální situaci na trzích sledujete a jste připraveni na zodpovězení jakýchkoliv otázek, příp. je podle situace budete kontaktovat ohledně kroků, které je nezbytné udělat.

7. Zvažte, kdo by měl klienty informovat. Nejbonitnější klienty a klienty nejcitlivější na poklesy by měl kontaktovat seniorní poradce, další otázky už mohou zodpovídat ostatní členové týmu.

Máte připraven plán komunikace v případě větších korekcí na trzích?


www.clientwise.com, přeložil David Waliczek


© KFP, 2015. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data