HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatní3 + 7 tipů pro efektivní výběr lidí ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

3 + 7 tipů pro efektivní výběr lidí do Vašeho týmu

Tento týden jsme měli potíže se serverem KFP a někteří z Vás se ozývali, že Vám pravidelný článek KFP spadl do SPAMu.

Věříme, že se nám chybu podařilo odstranit.
Děkujeme všem, kteří nás na problém upozornili.
Přejeme všem hezký víkend a pro jistotu posíláme článek ještě jednou.

Za tým KFP

Pavla Antoszyková

V dnešním článku se s Vámi výkonný ředitel KFP Petr Pavlásek podělí o naše zkušenosti, které se nám osvědčily při výběru těch správných lidí do týmu KFP a Fichtner sro.

1.    Rozhodněte se, zda při náboru budete preferovat kvantitativní nebo kvalitativní přístup.
Obě cesty mají své plusy a mínusy.
V KFP jednoznačně preferujeme kvalitativní přístup. Jeho výhodou je to, že svoje peníze, čas a především energii, věnujete lidem, kteří za to stojí. Pokud zaučujete nováčky, u kterých vidíte zájem a chuť se učit, práce se zaučováním Vám dává smysl a nabíjí Vás.

2.    Proto, abyste do své firmy přijali kvalitu, musí být Vaše výběrové řízení maximálně náročné. Musí to být výzva. Náročnost přitahuje aktivní lidi, kteří chtějí růst. A následně si práce pro Vaši firmu budou více vážit, protože vidí, že berete jen ty nejlepší.

3.    Kvalitní výběrové řízení je časově náročný proces. Abyste byli efektivní, stanovte přesná pravidla a co nejvíce prvních kol výběrového řízení delegujte na svou asistentku.

Náš ověřený postup, jak vybíráme pracovníky, je následující:

Na www.Jobs.cz vydáme motivující a současně „odrazující“ inzerát (od zaslání úvodního životopisu chceme odradit lenochy a neaktivní lidi).

1. kolo – asistentka prostuduje zaslaná CV, pokud zájemce vyhovuje, pak

2. kolo – asistentka prostuduje osobnostní dotazník TDF, pokud zájemce vyhovuje, pak

3. kolo – strukturované interview po telefonu s asistentkou, pokud zájemce uspěje, pak

4. kolo – odborník na danou oblast otestuje, zda má uchazeč požadované znalosti a dovednosti, které jej již nechcete učit. Vaše kritéria mohou být různá, podle profese, kterou hledáte např. angličtina, práce s PC atd. To, že uchazeč v CV znalost nebo dovednost uvede, není často v realitě pravda, nebo prostě máte jinou představu o požadované úrovni.

5. kolo – telefonický rozhovor se mnou – odfiltruji ty, kteří chtějí pracovat právě pro KFP a vidí budoucí spolupráci jako svou seberealizaci a růst od těch, kteří hledají „zaměstnání“.

6. kolo – osobní schůzka se mnou – chci pracovat s lidmi, se kterými si osobnostně vyhovuji, kterým věřím a mohu se na ně spolehnout. Dám na svou intuici. Klíčovým kritériem je pro mne ochota a chuť učit se nové věci. Máte-li před sebou juniora, který se opravdu chce učit, tak jej zvládnete naučit téměř cokoliv. Máte-li před sebou člověka, který si myslí, že už vše umí, tak to mezi Vámi brzy začne skřípat.

7. kolo – „vzájemná ochutnávka“. Pokud máte vážného kandidáta do svého týmu (ideálně dva, mezi kterými se rozhodnete po ochutnávce), vezměte je sebou na nějakou důležitou firemní akci/projekt/firemní víkend/firemní školení atd. Nechte je poznat co nejvíce z filozofie a produktů Vaší firmy. Pokud nebudou vidět v práci, která je čeká, hluboký smysl, pak je opět lepší ušetřit svůj i jejich čas a rozejít se hned na počátku.
Pokud mají obě strany i po vzájemné ochutnávce o spolupráci pořád zájem, nastává čas dohodnout tréninkový plán. O naše zkušenosti k tomuto bodu se s Vámi podělíme někdy příště.

Úspěšnost u tohoto postupu máme cca 20 (CV) : 1 (vybraný kolega do týmu). Tento postup se nám osvědčil a jinak už to dnes neděláme. Energie a čas investované do výběru se Vám vrátí v podobě pozitivních kolegů, kteří se rádi učí nové věci a je s nimi radost pracovat.

Petr Pavlásek
ředitel KFP - Kořený Fichtner Pavlásek, s.r.o.

© KFP, 2016. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data