HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatníCo zajímá klienty při Vaší prezenta ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Co zajímá klienty při Vaší prezentaci finančního plánu nejvíce

V dubnu a květnu jsme psali o tom, jak začít prezentaci finančního plánu
a na co byste nikdy neměli při prezentaci zapomenout.
Dnes se podívejme na to nejdůležitější - co klienty zajímá z Vaší prezentace nejvíce.

Po pozitivním úvodu vysvětlete důležité části finančního plánu.

1.    Vysvětlete klientovi důležitost zajištění kritických rizik

Např.: „Než se pustíte do investování a zajišťování jednotlivých cílů, doporučujeme, abyste měl(a) ochráněn současný majetek a především budoucí příjmy.“

Stručně klientovi vysvětlete, jaká rizika má chránit (smrt, invalidita, vážné úrazy s trvalými následky, odpovědnost v občanském životě, nemovitost a domácnost) a na jak vysoké pojistné částky.
Vysvětlete, jaká je cena jednotlivých pojistek a nezapomeňte zdůraznit, co za tuto cenu klient dostane.
Např.: „Správné zajištění je základem finančního plánu, abyste měl(a)  jistotu, že se Vám podaří cíle naplnit, ať se v následujících 20 letech stane téměř cokoliv.“

2.    Rezerva

Vysvětlete klientovi, že než se pustí do investování, doporučujete mít ideálně 6timěsíční rezervu (nutné 6timěsíční náklady) v rychle likvidních finančních produktech (běžný účet, spořicí účet).
Např.: „Než se pustíte do investování, doporučujeme Vám mít 6timěsíční rezervu, abyste nemusel(a) rušit strategické investice se ztrátou kvůli nečekaným mimořádným výdajům.“
 
3.    Naplnění cílů klienta

Vysvětlete klientovi, jak se mu podaří naplnit jednotlivé cíle a co pro to musí udělat.
Např.: „V plánu vidíte Vaše cíle, časový horizont, kdy budete peníze potřebovat a kolik peněz bude potřeba. Dále zde vidíte, na kolik se daný cíl podaří naplnit. 100 % znamená, že budete mít v daném čase dost peněz na naplnění cíle. Dále zde vidíte, co je pro daný cíl potřeba udělat:
- zajistit jednorázovou investici nebo pravidelné měsíční spoření nebo kombinaci obojího.“

Rovněž klientovi ukažte, kolik peněz by měl pro daný cíl investovat velmi konzervativně, kolik konzervativně a kolik růstovým způsobem.

4.    Finanční nezávislost

Ta samozřejmě zajímá bonitní klienty nejvíce. Vysvětlete klientovi, jak se mu podaří naplnit finanční nezávislost a opět zdůrazněte, co pro to musí udělat.
Např.: „Na Váš cíl Finanční nezávislost, tj. měsíční rentu ve výši XX Kč za YY let budete potřebovat majetek ZZ Kč (v dnešních cenách). Tento klíčový cíl se Vám podaří splnit přibližně na 90 % a to díky jednorázové investici AA a pravidelné investici BB do následujícího portfolia CC.“

Pokud vychází naplnění cíle Finanční nezávislost na méně než 100 %, VŽDY klientovi ukažte, jaká jednorázová nebo pravidelná investice by zajistila dosažení potřebného majetku. Možná klienta v práci zítra povýší nebo najde jiný finanční zdroj a je proto dobré, aby toto číslo nosil „v hlavě“.

Pokud klient naplní potřebný majetek na více než 100 %, znamená to, že bude nezávislý na dosavadních příjmech ještě o něco dříve. V takovém případě VŽDY doporučte klientovi, aby investoval veškeré volné prostředky a kráčel k cíli rychleji. Je to pro něj (i pro Vás) bezpečnější. Nikdy nevíme, jak dlouho bude mít klient dobrou práci a dobré zdraví.

V příštím finančním tipu KFP si řekneme, jak celou prezentaci finančního plánu efektivně a efektně zakončit, aby měl klient motivaci se s Vámi ihned pustit do realizace řešení navržených ve finančním plánu.


Ing. Petr Pavlásek, €FA ™
KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o.

P.S.
Kvalitní prezentace je podmínka nutná, nikoliv však postačující.
V dnešní době potřebujete pro zaujetí a získání důvěry bonitních klientů také vysokou úroveň odbornosti.
Nejvyšší odbornost pro finanční poradce v ČR můžete získat zde:
www.PripravnyKurzEFA.cz

© KFP, 2017. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2017 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data