HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiOstatníVyplatí se vzdělávat Vaše klienty?
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Vyplatí se vzdělávat Vaše klienty?

názory jsou různé. Existují „finanční instituce“ a „finanční poradci“, kteří si myslí, že čím méně průhledná je konstrukce finančního produktu a čím méně toho klient ví, tím lépe. To je však zcela chybný přístup a v dnešním článku se s Vámi chci podělit o čísla, která mne přesvědčila o pravém opaku.

Vzdělaný klient + vzdělaný poradce = 3 x větší byznys pro poradce

Podle našich zkušeností v praxi nastávají tyto čtyři situace:


Celkovým obchodním potenciálem máme na mysli situaci, kdy poradce/bankéř provede analýzu klientových potřeb, zpracuje finanční plán a navrhne řešení k realizaci finančního plánu a klient všechna řešení akceptuje/“koupí“. Tzn., pokud by klient zrealizoval všechna doporučení z finančního plánu (tj. životní a majetková pojištění, hypotéku, jednorázové a pravidelné investice aj.), pak bychom hovořili o 100 % realizovaného obchodního potenciálu.

*1 … pokud je klient finančně chytřejší než poradce, tak je pro něj poradce nedůvěryhodný a  obchod nemá šanci na úspěch. Výjimkou jsou situace, kdy je klient nucen zprocesovat transakci a potřebuje poradce/bankéře k realizaci. Osobně jsem zažil situaci, kdy jsem pracovnici finanční instituce (údajně specialistce okresní pobočky na podílové fondy) radil, jak má mé dceři vyplnit pokyn k prodeji podílových listů jednoho z fondů této instituce. (Je to již cca 5 let, tak snad už jsou historky tohoto typu minulostí).

*2 … průměrná čísla KFP z koučinků mnoha stovek bankéřů a poradců

*3 … průměrná čísla KFP z koučinkůmnoha stovek bankéřů a poradců

*4 …průměrná čísla KFP ze spolupráce s poradci Fichtner s.r.o.

Naše zkušenost je taková, že pokud je klient finančně vzdělaný, tak ví, CO a PROČ potřebuje. Vzdělaný poradce/bankéř je v roli konzultanta, který mu pomůže doladit detaily, vše zprocesovat a hlídá, že klient jde pořád po správné cestě. Realizace obchodního potenciálu přesahuje u těchto případů 80 %. Tyto smlouvy, kdy klient rozumí tomu CO a PROČ má, také mnohem lépe „drží“.

Proto své klienty pravidelně vzdělávejte. Trvá to léta, ale odměnou Vám budou až 3 x větší obchody a zároveň spokojení klienti, kterým pomáháte na cestě k jejich finančním cílům a finanční nezávislosti. Inspirací, jak takové špičkové vzdělávání může vypadat, Vám může být bezplatná rubrika kolegů z Fichtner s.r.o.„Přečetli jsme za Vás“ – ukázka zde.


Mnoho úspěchů při vzdělávání Vašich klientů Vám přeje

Petr Pavlásek, KFP

© KFP, 2018. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2018 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data