Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Pár jednoduchých rad, jak se starat o klienta!

Klient s Vámi bude pochopitelně spokojený podle toho, jak se o něj budete starat. Čím větší bude Vaše starostlivost a péče, tím bude spokojenější Váš klient. Dnes Vám proto přinášíme první 4 tipy, na co při péči o klienta nezapomínat.
 
1.      Znejte a pamatujte si cíle klienta! Cíle jsou pro Vašeho klienta jedna z nejdůležitějších věcí. Proto se musí stát důležité i pro Vás. Před každou schůzkou s klientem si jeho cíle zopakujte. Při každé výroční schůzce s klientem jeho cíle projděte a aktualizujte je.

2.      Začínejte Vaše schůzky otázkou! Schůzku začněte tím, jestli se u klienta od minule něco nezměnilo. Následně se zeptejte, jestli je něco, co by chtěl prioritně řešit nebo na co by se chtěl zeptat. Pokud tomu tak je, poslouchejte, zapisujte a teprve až potom se věnujte Vámi připravené agendě.
 
3.      Dělejte si podrobné poznámky! Dělání poznámek vede k tomu, že mimo jiné méně mluvíte a klientovi více nasloucháte. To je samo o sobě skvělé. Právě v tu chvíli, kdy jste pozorný posluchač, si s Vámi klient nejlépe popovídá. Všechny poznámky si ukládejte do složky klienta – tak se k nim můžete kdykoliv vrátit.
 
4.      Vypracujte zápis ze schůzky! A do 48 hodin po schůzce ho pošlete klientovi. Zápis zpracujte stručně na základě svých podrobných poznámek. V zápise se soustřeďte na fakta a na svá doporučení a kroky odsouhlasené klientem. Neopomeňte uvést datum a program jednání příští schůzky. Alespoň orientační. To, že klientovi zápis pošlete znamená, že na něj myslíte a on má případně šanci některé věci korigovat.
 
Tolik tedy první 4 tipy, jak si usnadnit práci s klientem. Jde o jednoduché, ale praxí osvědčené rady, které – jak sami zjistíte – Vaši práci s klientem zjednodušují a Vám i klientovi zpříjemňují.
 
Mnoho příjemných okamžiků s klienty přeje
 
Vladimír Fichtner

© KFP, 2006. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data