HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiPrezentace doporučeníNa co byste při prezentaci finanční ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Na co byste při prezentaci finančního plánu neměli nikdy zapomenout

V předminulém tipu jsme shrnuli 5 tipů, jak začít prezentaci finančního plánu.
Dnes se s Vámi podělíme o důležitou zásadu, na co byste při prezentaci
finančního plánu neměli nikdy zapomenout.

Na stručnou prezentaci filozofie plánu potřebujete zhruba 20-30 minut a k tomu čas na klientovy dotazy. Vlastní prezentaci doporučujeme udělat v následujících krocích:

1.    Nejdříve ukažte klientovi finanční plán a řekněte mu, že jeden výtisk je pro něj, druhý (minimálně v elektronické verzi) budete mít u sebe Vy.

2.    Upozorněte klienta, že jste vycházeli z jím poskytnutých údajů a pokud Vám něco zásadního zapomněl sdělit, není to pochopitelně ani v plánu.

3.    Pokud je Váš plán obsáhlý, seznamte klienta s obsahem, který doporučujeme zařadit na úvod pro snazší orientaci v plánu.

4.    Rovněž je důležité, aby klient našel ve finanční plánu kontakty na Vaši firmu nebo na Vás.
 
NA CO NIKDY NEZAPOMENOUT

Než se pustíte do detailního návrhu řešení, co by měl klient udělat, je velmi důležité klientovi připomenout, PROČ to všechno dělá. To znamená, že zrekapitulujte klíčové informace z první schůzky. Proto je potřeba mít kvalitní zápis z první schůzky, ze kterého můžete slova klienta přesně reprodukovat, v ideálním případě je přepište doslovně do finančního plánu.

5.    Doslovně zrekapitulujte hodnoty klienta (čím jsou pro něj peníze důležité)

6.    Doslovně zrekapitulujte cíle klienta – (na CO bude peníze potřebovat, KDY by peníze měly být k dispozici a samozřejmě KOLIK peněz bude potřeba)

7.    Stručně zrekapitulujte zdroje, která má klient pro naplnění cílů k dispozici: tj. majetek a volné cash flow.

8.    Ověřte, že se zadání nezměnilo a vše z první schůzky nadále platí.

9.    Řekněte klientovi, že mu nyní ukážete, jak jeho finanční plán vychází. Pokud to výsledek plánu umožňuje, buďte pozitivní. Např.: „Nyní se pojďme podívat, jak Váš finanční plán vychází. Mám pro Vás dvě zprávy: první je dobrá (Vaše cíle se podaří naplnit) a druhá je ještě lepší (finanční nezávislost splníte dokonce o tři roky dříve).“

V červnu se můžete těšit na naše tipy, co by mělo být hlavní částí Vaší prezentace finančního plánu.

Ing. Petr Pavlásek, €FA ™
KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o.

© KFP, 2017. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2017 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data