HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiPřípadová studie6 pravidel pro úspěch Vašeho podnik ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

6 pravidel pro úspěch Vašeho podniku

Vladimír Fichtner v dnešním tipu odkrývá další tajemství, kterými se řídí úspěšní majitelé podniků a která můžete zavést ve své praxi ještě dnes i Vy...

V minulých dílech mého seriálu jste se dozvěděli, proč je důležité, aby vaše firma měla poslání, naučili jste se stanovit hodnotu firmy, kterou by podle vás měla mít a také už víte, že se vyplácí firmu stavět hlavně na systému a ne lidech.

To jsou ovšem pouze předpoklady úspěchu. Proto, abyste opravdu uspěli a vaše firma po prvních letech euforie a nezměrného úsilí nezanikla, je kriticky důležité, abyste neustále mysleli na jedno z hlavních pravidel podnikání. Jak toto pravidlo zní?

Pracujte na svém podniku …a nikoli v něm

Michael Gerber ve své knize Podnikatelský mýtus říká: „Smyslem vašeho života není sloužit svému podniku, ale naopak - prvotním smyslem podniku je, aby sloužil vašemu životu.“ Aby tomu tak bylo, váš podnik by měl respektovat několik důležitých pravidel. Která to jsou?

6 pravidel, kterými byste se měli vždy při svém podnikání řídit

1.  Váš podnik by měl zákazníkům, zaměstnancům i majitelům přinášet jasně definovanou hodnotu, která vychází z poslání podniku.

2.  Podnik by měl být nastaven tak, aby v něm mohli pracovat průměrní lidé, kteří by díky systému dosahovali nadprůměrných výsledků.

3.   Aby systém fungoval, musí být dobře zdokumentovaný a ke každé důležité aktivitě v rámci podniku by měl existovat „provozní“ manuál.

4.   Důležité aktivity v rámci podniku by měly být znormovány, tj. mělo by být jasné nejen co kdo má dělat, ale také jak dlouho taková aktivita trvá a také jak se měří a jaký má být standardní výsledek.

5.   Měl by existovat jasný měřící a motivační systém, který pomůže vedení podniku a majitelům dávat jasnou a přehlednou zpětnou vazbu.

6.  Váš podnik by od samého počátku měl směřovat k tomu, že by měl fungovat bez vás (i když na začátku jste jediný zaměstnanec). Když totiž bude podnik schopen fungovat i bez vás, budete skutečně svobodní a budete si moci v rámci podniku vybrat místo nebo práci, která vás bude bavit a ne práci, kterou musíte udělat.

Hodně úspěchu ve Vašem podnikání,

Vladimír Fichtner

Z článku, který vyšel v časopise FINMAG.

 

© KFP, 2009. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data