HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiPřípadová studieNa co si dát při podnikání pozor 2.
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Na co si dát při podnikání pozor 2.

Vladimír Fichtner odhaluje další chyby v podnikání, se kterými se setkal u sebe nebo u jiných a na které byste si měli dát pozor i vy... nechcete-li přijít o miliony.

To klíčové, co od vás ti, kteří z vás udělají dolarového multimilionáře (až koupí vaši firmu) budou chtít slyšet, jsou čísla. Potom čísla a opět čísla.

Čísla, čísla, čísla

Čísla rozhodují o ceně vaší firmy a proto by měla rozhodovat i o každodenním životě vaší firmy. Je tomu tak? Dovolte mi několik kontrolních otázek. Otázek, na které byste měli mít vždy odpověď.

Jaké byly vaše včerejší tržby? A kolik byly tržby minulého týdne? S kolika zákazníky se vaši obchodníci potkali? Kolik schůzek se konalo dopoledne a kolik odpoledne? Kolik bylo klientů u vás ve firmě a za kolika jste byli vy? Kolik lidí volalo a chtělo vědět, za kolik prodáváte nějaký produkt? Kolik z nich skutečně koupilo. Kolik lidí přišlo na váš web? Kolik sice nekoupilo, ale alespoň vám na sebe nechalo emailovou adresu? A kolik z návštěvníků webu u vás koupilo? A jak velká byla objednávka internetová proti objednávce, kterou udělají klienti při setkání s vaším obchodníkem? Které dny v týdnu jsou pro vás prodejně nejúspěšnější? Kteří vaši obchodníci jsou ti nejklíčovější? A které jsou vaše klíčové produkty? Jak jsou vaše tržby rozloženy teritoriálně? A takto by se dalo pokračovat dále a dále.

Znáte odpovědi? Pokud myslíte že ano, gratuluji vám. Doporučuji ale následující: napište si odpovědi na papír a pak si ze statistik „vytáhněte“ skutečná čísla. Možná zjistíte, že vaše představy a skutečnost se významně liší. Že jste si navykli řídit váš byznys citem. Ale ne podle skutečnosti. A na tom vám doporučujeme tvrdě pracovat.

Pokud čísla neznáte, hledejte je. Dejte je v průběhu několika měsíců dohromady a začněte s nimi pracovat. Jsou to čísla, díky kterým vám někdo vyplatí obdobu „první ve Sportce.“ A to přece stojí za to.

Až se na ta čísla podíváte, sami si odpovězte na otázku: „Jsou tato čísla dost vysoká? Nebo jsou nízká?“ Podle čeho poznáte odpověď? Je to jednoduché. Pokud tato čísla budete opakovat každý týden v příštích 5 letech a oni vás přivedou k tomu, že vaše firma bude mít hodnotu, kterou potřebujete pro rentu, pak jde o čísla dost vysoká. V opačném případě budete muset někde přidat.

Vladimír Fichtner

(Z článku, který vyšel v časopise FINMAG)

 

© KFP, 2009. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data