HomeŘešení pro vásObchodní dovednostiPřípadová studieJak se starat o klienta? Dalších 5 ...
Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Jak se starat o klienta? Dalších 5 tipů.

Spokojenost Vašeho klienta je klíčová pro vzájemnou dlouhodobou a příjemnou spolupráci. Dnes Vám proto přinášíme dalších 5 tipů, na co při péči o klienta nezapomínat.
 
1.      Odpovídejte na telefonát od klienta co nejdříve. Neberte telefon od klienta, když jste na nějakém jednání. Mějte ale na záznamníku nahranou zprávu, aby klient věděl, že se dovolal skutečně Vám. A aby Vám mohl případně nechat vzkaz. Ihned po schůzce zmeškaný hovor vyřiďte. Pokud jste delší dobu nedostupní, přesměrujte telefon nebo na záznamník namluvte zprávu o své dovolené a informaci na koho se obrátit, v době Vaší nepřítomnosti.
 
2.      Okamžitě se zabývejte klientovými obavami. Jestliže má klient z něčeho obavu, vyjasněte si z čeho. A zkontrolujte, že jste skutečně objevili tu pravou obavu. Nejlépe to zkontrolujete větou: „Takže kdybychom vyřešili ….. (řekněte klientovu obavu), bylo by to v pořádku?“ Pokud klient odpoví ano, řešte konkrétní problém. Pokud odpoví něco jiného, pátrejte dál. Obavy klienta řešte co NEJRYCHLEJI.
 
3.      Špatné zprávy sdělujte rychle a upřímně.  Když se něco poradensky nepodaří, sdělte to klientovi co nejdříve. Také navrhněte, jak chcete tuto situaci řešit a co hodláte dělat pro její vylepšení. Často neexistuje dokonalé napravení chyby, ale VŽDY se dá něco dělat!
 
4.      Buďte aktivní v komunikaci s klientem. Nečekejte, až Vám klient zavolá. Buďte aktivnější. V prvních měsících spolupráce s klientem mluvte (osobně nebo telefonicky) alespoň jednou za 14 dní. V dalších měsících alespoň jednou za 2 až 3 měsíce. Případně pošlete mailem upozornění na novinky apod.
 
5.      Projděte poradenskou složku alespoň jednoho klienta denně. Mějte disciplínu. Každý den se věnujte alespoň jednomu klientovi z pohledu poradenství. Stručně projděte jeho složku, vyřiďte případné resty, popřemýšlejte, co nového mu můžete sdělit. Pokud budete mít ve své poradenské praxi 50 až 70 klientů, každé cca 3 měsíce se nad stejným klientem opět zamyslíte a můžete ho kontaktovat.
 
To jsou tedy další rady, jak si usnadnit práci s klientem. Některé se dodržují jednoduše, některé obtížněji. Nezapomeňte, že klient Vám především důvěřuje. Proto k němu buďte otevření a upřímní. A to i v těžkých chvílích, kdy se něčemu nedaří.
 
Mnoho odvahy a upřímnosti s Vašimi klienty přeje
 
Vladimír Fichtner

© KFP, 2006. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data