Chcete být úspěšní v roce 2007? Víte, jak na to? Pro inspiraci posíláme 16 doporučení, kterými se při plánování svého úspěchu řídíme my sami. Ať i Vám tato doporučení pomohou naplnit rok 2007 úspěšnými obchody.
Zkuste si sami odpovědět na otázku: „Kde chcete být na konci roku 2007 a jak se tam chcete dostat?“ Jestli Vaše odpověď bude jakési „no…“, „záleží na tom…“, tak říkáme rovnou: „Hodně štěstí.“ Budete ho asi potřebovat. Ale jestli nemáte problém s odpovědí, vsadíme se, že svého cíle s velkou pravděpodobností dosáhnete.
Proto, aby se Vám vše povedlo, je ale nutné si určit nejenom cíl, ale i „cestu“ a jednotlivé kroky, které k cíli povedou.
Obecná pravidla při definování cílů a cest vedoucích k jejich dosažení
-
Vytyčte si nejdříve strategický cíl! V čem chcete být nejlepší?
-
Pak si nadefinujte krátkodobé cíle! Kde chcete být na konci měsíce, kvartálu?
-
Nakonec specifikujte jednotlivé kroky, které musíte realizovat! Co všechno hodláte podniknout pro dosažení cílů? Co budete muset na sobě změnit, abyste měl opravdu reálné šance? Jak se odměníte, až svého cíle dosáhnete?
Zodpovězení následujících otázek Vám výrazně pomůže při tvorbě Vašeho byznys plánu na rok 2007. Dobře si rozmyslete odpovědi. Buďte vůči sobě nároční, stanovte si jasné výzvy. Odpovědi si zapisujte.
-
Co uděláte letos pro to, abyste si zlepšili znalosti ve Vašem oboru, produktech?
-
Kolik „neaktivních“ klientů letos „vzkřísíte“? Co pro to musíte udělat?
-
Co uděláte pro upevnění vztahů s Vašimi nejlepšími klienty? Je šance, že odhalíte u svých stávajících klientů další obchodní potenciál? Jak toho dosáhnete?
-
Kolik nových klientů letos hodláte získat? Jak konkrétně chcete tohoto cíle dosáhnout?
-
Co uděláte letos pro zlepšení své fyzické kondice?
-
Jakých obchodních výsledků a příjmů z nich plynoucích chcete letos dosáhnout? Jaký je Váš plán po měsících, kvartálech?
-
Co hodláte dělat denně proto, abyste si trvale udržel své odhodlání?
-
Kolik času hodláte věnovat na zlepšování svých obchodních dovedností a dovedností v získávání nových klientů? Co konkrétně podniknete?
-
Kolik doporučení letos získáte? Jak je získáte? Od koho? Co uděláte, aby se kontakty „přeměnily“ v klienty?
-
V čem hodláte zlepšit svůj osobní, rodinný a duševní život?
-
Jak efektivněji využijete svůj čas? Kde vidíte denní časové rezervy a jak je lépe využijete?
-
Co jste do této chvíle v oblasti rozvoje byznysu odkládali? Co nyní uděláte v nadcházejících dvou týdnech?
-
Koho můžete požádat o radu, podporu, prodiskutovat s ním svůj problém?
-
Jaký sen, přání nebo cíl, o který jste se nikdy před tím nepokusili, si letos splníte? Jak toho dosáhnete?
-
Kam si všechny Vaše odpovědi zapíšete, abyste je mohli průběžně a pravidelně kontrolovat?
-
Je nějaký důvod, proč byste toto všechno nemohli realizovat?
(Jakákoliv odpověď na tuto otázku není důvodem, ale spíše dobrovolně přijatým omezením, výmluvou, nebo nedostatkem cílevědomosti. )
Nezapomeňme, že největší překážkou v úspěchu jsme my sami a mnohdy nás nejvíce brzdí naše netrpělivost a nesystémovost.
Dosahovat jakéhokoliv vítězství, obzvlášť v budování byznysu vyžaduje totiž disciplinu a dodržování osvědčených postupů.
Řiďme se těmito postupy a neustále si připomínejme své odpovědi na předcházející otázky - šance, že rok 2007 se stane obchodně nejúspěšnějším rokem, je potom vysoce reálná.
Držíme Vám palce!
© KFP, 2007. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.