Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Jak uklidnit nervózní klienty I.

Přestože se situace na trzích začíná stabilizovat, nervozita mezi klienty přetrvává. To nám potvrdila i jedna finanční poradkyně, která před několika dny kontaktovala naše klientské centrum. Ptala se, jak v takové situaci postupovat. Odpověď na její otázku se bude možná hodit i Vám při komunikaci s Vašimi klienty.

 Jak uklidnit nervózní klienty I.

I ti nejzkušenější klienti v těžkých časech zneklidní. Poklesy trhů jsou drastické, návrat na původní hodnoty je v nedohlednu. Jak v takovéto situaci klienty neztrácet, když přitom prvním na ráně jste vy? Tady je 6 rad, jak neztratit klienta v těžkých časech:

1. Nepřestávejte komunikovat.

Jsou klienti, kterým stačí zavolat jednou a pak jsou tací, kteří potřebují být ujišťováni častěji. Vydržte a komunikujte dál. Pokud vám volají, znamená to, že vám stále důvěřují.

2. Je-li třeba, komunikujte hromadně.

Pokud vás telefonáty od nervózních klientů zahlcují a vy nestíháte dělat obchody, zvolte komunikační prostředky, kterými zasáhnete více klientů najednou. Pište týdenní reporty (ve kterých můžete shrnout aktuální vývoj, vaše doporučení nebo třeba informovat o posledních změnách v portfoliích vámi doporučovaných fondů) nebo organizujte pravidelné konferenční hovory. Odlište se od ostatních poradců.

A s těmi nejbonitnějšími si domluvte pravidelná měsíční setkání. Buďte proaktivní, hledejte nové příležitosti, jak upevnit svou pozici.

3. Buďte pozitivní.

Místo novin doporučte vašim klientům jiné, méně dramatické čtení. Komunikujte pozitivní informace (např. pokles ceny ropy, oslabování koruny a tudíž zhodnocování cizoměnných investic atd.).

Připomeňte historii (článek na toto téma si můžete přečíst tady). V minulosti bylo podobných krizí několik a trhy se vždy vrátily k rostoucímu trendu.

4. Buďte sebejistí, nebojte se.

Zeptejte se vašich klientů, jestli ví o někom, kdo je posledními událostmi rovněž zneklidněn a uvítal by podobnou péči, jakou poskytujete vašim klientům vy. Nemějte strach a dejte vašim klientům najevo, že jste si jisti tím, co děláte.

5. S uklidňováním to nepřežeňte.

Jasně a otevřeně seznamte vaše klienty se současnou situací. Poté co je ujistíte, opusťte toto citlivé téma. Pokud budete argumentovat přespříliš, klienti pojmou podezření, že se snažíte něco zakrýt.

Pokud klient přes všechny vaše snahy lamentuje i nadále, zvažte, zda je to váš ideální klient.

6.Dobíjejte baterky.

Těžká doba je náročná na vaši psychiku. Ve volném čase relaxujte. Sportujte. Věnujte se rodině. A dopřejte tělu správnou výživu.

Současná situace na trzích je pro finanční poradce příležitostí k tomu, aby dokázali svou opravdovou hodnotu pro své klienty.

Hodně úspěchů přeje,

David Waliczek

 

© KFP, 2008. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data