Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

Jak uklidnit nervózní klienty II.

Finanční poradci nemají lehké časy. Jak by mohli být klienti v této rozbouřené době klidní? Vaším úkolem je chladit rozvášněné a nervózní hlavy. Přinášíme Vám 5 kouzelných vět, které Vám pomohou při setkáních s klienty tento nelehký úkol zvládnout.

Jak uklidnit nervózní klienty II.

Akciové trhy na horské dráze, vyspělé ekonomiky nad propastí recese, zpomalování české ekonomiky a budoucnost ne zrovna růžová. Jak může být v takové situaci klient klidný?

Finanční poradci nemají v této době lehkou práci. Hlavním úkolem této doby je klienta uklidnit a zabránit, aby neuváženým krokem nezpůsobil ve svém portfoliu nenapravitelné škody. Dnes vám přinášíme 5 mocných vět těžkého kalibru, které můžete zařadit do svého argumentačního arzenálu používaného při uklidňování nervózních klientů.

1. „Držte se finančního plánu.“

Projděte se svým klientem jeho finanční plán a připomeňte mu cíle, které si při jeho vytváření nadefinoval. Zdůrazněte, že se jedná o dlouhodobé, strategické cíle, jejichž naplnění není současnými krátkodobými poklesy ohroženo.

2. „Vaše portfolio odpovídá vašemu rizikovému profilu.“

Připomeňte klientům, že na první schůzce jste si ověřili vztah klienta k riziku a jeho očekávání ohledně investičních výnosů a na základě toho sestavili jeho portfolio. Znovu jim připomeňte, že s výnosnými investicemi je vždy spojena určitá míra rizika.

3. „Užívejte si výhod dlouhodobého horizontu.“

Díky dlouhodobému investování jim neunikají výnosy, které akciové trhy zaznamenávají v prvotních fázích otočení trendu. V případě, že by klienti chtěli naskočit zpátky až v okamžiku, kdy „už je vlak rozjetý“, o největší výnosy se připraví.

4. „Vaše portfolio je diverzifikované.“

Každý sektor ekonomiky v závislosti na ekonomickém cyklu roste a klesá jindy. Stejně tak rozložení do akcií, dluhopisů a peněžního trhu má své opodstatnění. Portfolio vašich klientů tyto zásady zohledňuje a riziko je tudíž diverzifikované.

5. „Váš plán upravujeme na základě životních změn, ne tržních.“

Aktualizace finančního plánu a rebalancování jednotlivých složek portfolia jednou za rok je dostačující. K významným změnám ve finančním plánu by mělo dojít pouze v případě takových událostí jako je smrt, rozvod, přírůstek do rodiny nebo třeba vážná nemoc.

V těžkých časech klienti nejvíce ocení vaši jistotu a pomoc, díky které se vyhnou špatným rozhodnutím, ohrožujícím jejich finanční nezávislost.

David Waliczek

© KFP, 2008. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data