Získejte za 90 minut 30 let zkušeností.Získat zde!

Klientské oddělení KFP

Tel.: 733 120 176
(po-pá 8:00-15:00)
Email: klient@kfp.cz

Aktuality

Knihovna

Ke stažení

6 tipů, jak nebýt v dnešní době bezradný

Pociťujete starosti a úzkost při pohledu na novinové titulky? Zmobilizujte Vaši zodpovědnost a vezměte otěže Vaší poradenské praxe znovu pevně do svých rukou.

6 tipů, jak nebýt v dnešní době bezradný

Před časem mě při pohledu na nekončící příliv negativních ekonomických událostí poprvé přepadly vážnější obavy. Budoucnost se zahalila do mlhy. Co když se už trhy nevzpamatují? Co bude s mými investicemi? A jak to vysvětlím mým klientům?

Naštěstí jsem si dokázal tyto zbytečné obavy včas uvědomit a zastavit je. Přepadají někdy i vás podobné myšlenky? Po čase vám opět přinášíme motivační tip, jak současnou ekonomickou krizi psychicky lépe ustát.

1. Vaše myšlenky rozhodují. Abych své úzkostné myšlenky zahnal, obrátil jsem se na svého kolegu, finančního analytika Petra Syrového. Chtěl jsem vědět, jak se dívá na současnou situaci člověk, který ekonomice a financím rozumí lépe než autoři katastrofických titulků v novinách.

Dostalo se mi odpovědi, kterou jsem potřeboval slyšet. Podle P. Syrového nikdo nedokáže říct, co se stane v budoucnu. Nicméně se můžeme opřít o hlubokou znalost historie a na základě té se do budoucna poučit. Jedno je jisté: propady na akciových trzích byly, jsou a budou. Taková je jejich povaha. To je i důvod, proč jsou nejvýnosnější: je s nimi spojeno největší riziko (jak v současné době můžeme zažívat na vlastní kůži).

Co se právě odehrává ve vaší mysli? To, co si myslíte, rozhoduje. Nedovolte, aby nějaké vnější tržní události ohrožovaly dosažení vašich osobních životních cílů!

2. Dělejte s tím něco! Buďte neustále zaneprázdněni pozitivní činností (např. pravidelná komunikace s klienty, pravidelné výroční schůzky, akvizice nových klientů). Na negativní myšlení vám tak nezbyde čas. Vypněte TV, zahoďte noviny a pusťte se do práce.

3. Vyhledávejte pozitivně naladěné lidi. Sami nechcete, aby se vaše děti stýkali s lidmi, kteří na ně mají špatný vliv. Tak proč tuto filosofii neuplatnit i na vás? Vyhýbejte se těm, kteří si myslí, že jejich úspěch závisí na vnějších okolnostech. Stýkejte se s těmi, kteří si nic nenalhávají a berou zodpovědnost za svůj život a své výsledky do vlastních rukou.

4. Zvyšujte a chraňte si svou sebedůvěru. Vraťte se v duchu zpátky do vaší minulosti a vybavte si okamžiky, které pro vás byly opravdovou zkouškou. Přežili jste tehdy, přežijete i teď. Ti, kdo např. zažili prasknutí internetové bubliny, už mají zkušenosti, o které se mohou opřít.

5. Vyzbrojte se proti námitkám klientů. Jak? Vzdělávejte se! Námitky a argumenty vašich klientů jsou v současnosti těžšího kalibru. Vaši klienti potřebují pomoct víc než kdy jindy. Je na vás, abyste tuto roli zvládli. Registrujte se na některý z našich vzdělávacích kurzů (např. www.JakPlanovataInvestovat.cz) a zdokonalte své odborné a komunikační dovednosti.

6. Připravte se na „příště“. Ze všeho nejdříve si uvědomte, že bude další „příště“. Tak už to na trzích chodí. Po každé zimě přichází jaro.

Ne každý poradce v průběhu ekonomického poklesu trpí. Jsou tací, kteří jsou „nahoře“. Buďte mezi nimi i vy!

David Waliczek

© KFP, 2009. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek můžete kopírovat pouze v případě, že jej uveřejníte v plném rozsahu a jako zdroj uvedete webové stránky www.kfp.cz.

 
© 2006 - 2019 K.F.P. - všechna práva vyhrazena
Dotazy a připomínky: klient@kfp.cz
Programovali: SE-MO Data